image Δίνουμε μάχη για να μην επιστρέψουμε στο παρελθόν της χρεοκοπίας, της διαφθοράς, της συντριβής της εργασίας image Αdiós

Debate στο «News 24/7» με τον κ. Κακλαμάνη

Απαντώ στον κο Κακλαμάνη για την τουρκική προκλητικότητα, τον εκσυγχρονισμό του Ποινικού Kώδικα, τη Συμφωνία των Πρεσπών αλλά και τον ρωτώ:

• Εάν κ. Κακλαμάνη είχατε προσλάβει κάποιον ως διοικητή της επιχείρησής σας & το 2009 άφηνε τη χώρα με 24% πρωτογενές έλλειμμα & διόγκωση του χρέους προλειαίνοντας το έδαφος για το ΔΝΤ. Ενώ το 2012-2014, σε μια 2η ευκαιρία που του δώσατε, οδηγούσε σε 1.500.000 ανέργους, 300.000 λουκέτα, 40% περικοπές μισθών και συντάξεων, ελλείμματα αντί για πρωτογενή πλεονάσματα, άδεια ταμεία, αρρύθμιστο ακόμη το χρέος & παραμονή στα μνημόνια. Θα τον ξαναπροσλαμβάνατε;

• Η ΝΔ & ο κ. Μητσοτάκης μιλούν διαρκώς για «καλές δουλειές». Όμως καταψήφισε, ως ιδεοληπτική εμμονή της Αριστεράς, την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων που ενισχύουν τις απολαβές των εργαζομένων. Τάχθηκε κατά της αύξησης του κατώτατου μισθού κατά 11% με το επιχείρημα ότι θα φέρει απολύσεις λόγω αύξησης μισθολογικού κόστους. Μιλά για «ξεπερασμένο κλασικό 8ωρο» και προωθεί ελαστικές σχέσεις εργασίας εκτοξεύοντας επί των ημερών της την ελαστική εργασία στο 61%. Άρα πώς ακριβώς σχεδιάζει η ΝΔ να φέρει «καλές δουλειές» και αυξήσεις χωρίς το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο; Συμφωνεί ή διαφωνεί με τη δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ για επιπλέον 7,5% αύξηση στον κατώτατο μισθό το 2020 και 7,5% το 2021;

• Τόσο εσείς ο ίδιος κ. Κακλαμάνη όσο και δεκάδες στελέχη της ΝΔ συμμετέχουν καθημερινά σε debate με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ για την ανταλλαγή επιχειρημάτων και τη σύγκριση προγραμμάτων ενόψει των εθνικών εκλογών. Ο αρχηγός της ΝΔ που δήλωνε πως εάν προκηρυχθούν εκλογές «να κάνουμε όσα ντιμπέιτ θέλετε», για ποιο λόγο δεν προσέρχεται τώρα σε μία εφ’ όλης της ύλης αντιπαράθεση σε προγραμματική βάση; Δεν πρέπει οι πολίτες να ακούσουν την απευθείας ανταλλαγή επιχειρημάτων από τους δύο υποψήφιους πρωθυπουργούς, όπως έγινε σε όλες τις περιπτώσεις στο παρελθόν πλην του κ. Σαμαρά;

Αναλυτικά

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Τόσο εσείς ο ίδιος κ. Κακλαμάνη όσο και δεκάδες στελέχη της ΝΔ συμμετέχουν καθημερινά σε debate με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ για την ανταλλαγή επιχειρημάτων και τη σύγκριση προγραμμάτων ενόψει των εθνικών εκλογών. Ο αρχηγός της ΝΔ που δήλωνε πως εάν προκηρυχθούν εκλογές «να κάνουμε όσα ντιμπέιτ θέλετε», για ποιο λόγο δεν προσέρχεται τώρα σε μία εφ’ όλης της ύλης αντιπαράθεση σε προγραμματική βάση; Δεν πρέπει οι πολίτες να ακούσουν την απευθείας ανταλλαγή επιχειρημάτων από τους δύο υποψήφιους πρωθυπουργούς, όπως έγινε σε όλες τις περιπτώσεις στο παρελθόν πλην του κ. Σαμαρά;

ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: «Ο κ. Τσίπρας άλλα λέει κι άλλα εννοεί. Η τακτική του είναι γνωστή πλέον μετά από 4,5 χρόνια. Τη μια στιγμή, δηλώνει, ότι είναι ανοιχτός για όλα και την επόμενη, όταν δει τα δύσκολα «δραπετεύει». Όταν, λοιπόν, υπήρξε αρχική συμφωνία με όλα τα κόμματα… θυμήθηκε αίφνης, ότι είχε προγραμματισμένη Σύνοδο Κορυφής στην ΕΕ. Όταν όλα τα κόμματα τόνισαν, ότι είχαν πρόβλημα μετάθεσης της ημερομηνίας του ντιμπέιτ, ο κ. Τσίπρας θέλοντας να δώσει «ηρωικό τόνο» και για να μη φανεί, ότι θέλει να το αποφύγει, ανέφερε ότι θα προλάβει να έρθει έστω την τελευταία στιγμή. Παρόλα αυτά και για τις 30 Ιουνίου γνωρίζετε ότι η ΝΔ δεν είχε καμία αντίρρηση. Ωστόσο, δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά. Δυστυχώς, ο κ. Τσίπρας παρότι είναι πρωθυπουργός από το 2015 δεν έχει μάθει ακόμη πως πρέπει να λειτουργούν οι θεσμοί. Και τους «ξεχειλώνει» κατά το δοκούν.

Θα ήθελα, όμως, να ρωτήσω κ. Τζανακόπουλε το εξής: Αναμφισβήτητα, η διεξαγωγή μίας ανταλλαγής επιχειρημάτων ανάμεσα σε έναν εν ενεργεία πρωθυπουργό και ένα εν δυνάμει πρωθυπουργό αποτελεί κορυφαίο γεγονός. Δεν είναι όμως, κορυφαίο γεγονός, να συμφωνείς στις Πρέσπες με τον κ. Ζάεφ, για να «παραδώσεις» το όνομα της Μακεδονίας μας και να μην ενημερώνεις κανέναν; Δεν είναι κορυφαίο γεγονός, να μιλάς επί 2,5 ώρες με τον κ. Ερντογάν και να αφήνεις ανενημέρωτο τον ελληνικό Λαό, την ώρα που οι Τούρκοι προκαλούν σε καθημερινή βάση; Μιλάμε για μείζονα εθνικά θέματα, που το οποιοδήποτε λάθος κοστίζει για πάντα και δεν διορθώνεται ποτέ. Η κατάπτυστη συμφωνία των Πρεσπών είναι τόσο πρόσφατη…»

ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Η Τουρκία τον τελευταίο ενάμισι χρόνο και ιδιαίτερα μετά από την επίσκεψη Ερντογάν –στην Ελλάδα «καλλιέργησε» ένα κλίμα άκρως επιθετικό προς τη χώρα μας. Ακολούθησε η συνάντηση Ερντογάν-Τσίπρα επί τουρκικού εδάφους και στη συνέχεια είχαμε τη κορύφωση των τουρκικών διεκδικήσεων με συνεχές «γκριζάρισμα» του Αιγαίου. Θα ήθελα, λοιπόν, να μάθω: Τι συζητήθηκε στη συνάντηση Ερντογάν-Τσίπρα τον περασμένο Φεβρουάριο, γιατί ποτέ και κανείς δεν έμαθε επίσημα και φήμες μιλούν για σημαντικό πακέτο παραχωρήσεων εκ μέρους της Ελλάδας. Τονίζω, ότι είχα καταθέσει τότε σχετική ερώτηση αλλά ουδεμίας απάντηση έτυχα…Προσφάτως δε, ο π. υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδος, κ. Νίκος Κοτζιάς με δήλωση του έδωσε τροφή σε αυτά τα σενάρια αναφέροντας, ότι : “οι Έλληνες δεν πρέπει να είμαστε μοναχοφάηδες στο Αιγαίο”. Η συνέχεια; Οι Τούρκοι έβγαλαν τον «Πορθητή» στη κυπριακή ΑΟΖ και ήδη προχώρησαν σε γεώτρηση, με τον κ. Τσίπρα να υποβαθμίζει (!) τη συγκεκριμένη ενέργεια. Ο Ερντογάν είπε και αγόρασε τους S-400. O Ερντογάν είπε και έβγαλε τώρα και το «Γιαβούζ» στο Καστελλόριζο. Ποια είναι, λοιπόν, η επίσημη απάντηση της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στην τόση τουρκική προκλητικότητα;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: “Καταρχάς μου προκαλεί εξαιρετικά αλγεινή εντύπωση η αναπαραγωγή συνομωσιολογικών σεναρίων και φημολογιών με προφανή την πολιτική σκοπιμότητα από έναν πολιτικό που θέλει να παρουσιάζεται ως μετριοπαθής. Όταν δε η αναπαραγωγή της συνομωσιολογίας αφορά ευαίσθητα εθνικά θέματα και κατατείνει στον διχασμό μεταξύ εθνικοφρόνων και δήθεν ενδοτικών το πράγμα δεν είναι απλώς γκροτέσκο αλλά ήδη επικίνδυνο, και μάλιστα εθνικά επικίνδυνο, διότι αποδυναμώνει την πάγια ελληνική θέση ότι δεν υπάρχουν γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο.

Σε ό,τι αφορά την ουσία τώρα του πρώτου από τα πολλά ερωτήματα που έθεσε ο κος Κακλαμάνης του συστήνω να παρακολουθήσει την συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο Πρωθυπουργός και ο Τούρκος Πρόεδρος Ερντογάν μετά την συνάντηση τους στο Μέγαρο Μαξίμου για να λύσει τις όποιες απορίες του. Θα είναι μια απολύτως διδακτική εμπερία.

Ως προς την εντεινόμενη Τουρκική προκλητικότητα δε η οποία δεν αφορά μόνο τις ελληνοτουρκικές σχέσεις αλλά τις σχέσεις της Τουρκίας με την Κύπρο, την ΕΕ και τις ΗΠΑ αυτή είναι προφανές ότι σχετίζεται με ευρύτερες γεωστρατηγικές και γεωπολιτικές ανακατατάξεις που επιταχύνθηκαν μετά την εισβολή του Τουρκικού στρατού στο Αφρίν και οδήγησαν σε κρίση της αμερικανοτουρκικές και ευρωτουρκικές σχέσεις. Η δε συσχέτιση αυτής της αλλαγής στάσης της Τουρκίας με την επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα φανερώνει είτε απόλυτη άγνοια των διπλωματικών εξελίξεων είτε και πάλι κακόβουλη σκοπιμότητα, χωρίς δε να μπορεί να προσδιοριστεί τι από τα δύο είναι χειρότερο.

Κλείνοντας θα ήθελα να υπενθυμίσω στον κο Κακλαμάνη ότι ο Πρωθυπουργός όχι μόνο δεν υποβάθμισε τις κινήσεις της Τουρκίας στην ΝΑ μεσόγειο αλλά κινητοποίησε όλους τους αναβαθμισμένους σε αξιοπιστία διπλωματικούς πόρους της χώρας και πέτυχε σε συνεργασία και στενό συντονισμό με την Κυπριακή Δημοκρατία να υπάρξει ομόφωνη καταδίκη της τουρκικής στάσης από τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ αλλά και την εκκίνηση της διαδικασίας για τη λήψη μέτρων κατά της Τουρκίας.

ΥΓ.1 Ενημερώνω επίσης τον κο Κακλαμάνη ότι το ζήτημα των S 400 που μέ τόση ελαφρότητα εισάγει ως ελληνοτουρκική διένεξη αποτελεί ένα από τα κύρια σημεία αντιπαράθεσης μεταξύ ΗΠΑ και Τουρκίας και μου προξενεί εντύπωση ακόμη και η απλή νύξη επί του θέματος σε μια τέτοια συζήτηση.

ΥΓ2. Ο κος Κακλαμάνης και η ΝΔ αντί να αναπαράγουν ψεκασμένα σενάρια που στρώνουν το χαλί στον εθνικισμό θα προσέφεραν πολύ καλύτερες υπηρεσίες στην πατρίδα αν συστρατεύονταν στην εθνική προσπάθεια για την υπεράσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων αλλά και την συντήρηση ανοιχτών πολιτικών και διπλωματικών διαύλων με την Τουρκία ώστε να γίνει αντιληπτό από την πλευρά των γειτόνων μας ότι είναι προς το συμφέρον τους ο απόλυτος σεβασμός των κανόνων του Διεθνούς Δικαίου.

ΥΓ3. Οι φράσεις «ο Ερντογάν είπε και αγόρασε» και «ο Ερντογάν είπε και έβγαλε» δεν σημαίνουν τίποτα στα ελληνικά.”

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης μιλούν διαρκώς για «καλές δουλειές». Αλλά η ΝΔ:
καταψήφισε την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων που ενισχύουν τις απολαβές των εργαζομένων, ως ιδεοληπτική εμμονή της Αριστεράς, τάχθηκε κατά της αύξησης του κατώτατου μισθού κατά 11% με το επιχείρημα ότι θα φέρει απολύσεις λόγω αύξησης μισθολογικού κόστους, μιλά για «ξεπερασμένο κλασικό 8ωρο» και προωθεί ελαστικές σχέσεις εργασίας, εκτοξεύοντας επί των ημερών της την ελαστική εργασία στο 61%. Πώς ακριβως σχεδιάζει η ΝΔ να φέρει λοιπόν «καλές δουλειές» και αυξήσεις χωρίς το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο; Και συμφωνεί ή διαφωνεί με τη δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ για επιπλέον 7,5% αύξηση στον κατώτατο μισθό το 2020 και 7,5% το 2021;

ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: «Κύριε Τζανακόπουλε έχετε μετατρέψει τα fake news σε… επιστήμη αλλά οφείλετε να γνωρίζετε, ότι πάντα το ψέμα έχει κοντά ποδάρια. Τίποτε απ’ ότι λέτε δεν είναι αλήθεια. Ξεκινώ, λοιπόν: Οι κλαδικές συμβάσεις και η επεκτασιμότητα τους έχουν θεσμοθετηθεί με τον ν. 1876/1990. Ο νόμος αυτός ανεστάλη με τον ν. 4024/2011 μέχρι να βγει η χώρα από το πλαίσιο των δημοσιονομικών περιορισμών του 2ου μνημονίου του 2015.

Με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, χάθηκαν τρία ολόκληρα χρόνια, με εκπρόθεσμες τροποποιήσεις, που διατήρησαν την αναστολή μέχρι τον Αύγουστο του 2018, όπου εφαρμόστηκαν αυτόματα εκ νέου και μάλιστα όχι στο σύνολο τους αλλά μερικώς. Λέτε, ότι η ΝΔ τάχθηκε κατά της αύξησης του κατώτατου μισθού κατά 11%. Μήπως, θυμάστε πότε θεσμοθετήθηκε; Ήταν με τον ν. 4172/2013 (ΦΕΚ Α 167/2013) και έπρεπε να εφαρμοστεί από 1-1-2017! Τότε, λοιπόν, ο ΣΥΡΙΖΑ το καταψήφισε και το κατήγγειλε ως «εργασιακό μεσαίωνα»! Το τραγελαφικό, που κάνατε; Τελικά, εφαρμόσατε ως κυβέρνηση, τον νόμο, που 2 χρόνια πριν καταγγέλλατε και καταψηφίσατε ως αντιπολίτευση! Είστε πραγματικά απίστευτοι…

Πως είναι δυνατόν, να κάνετε λόγο για το για «ξεπερασμένο κλασικό οκτάωρο» και «προώθηση ελαστικής εργασίας»; Ξέρετε, μήπως, τι αναφέρεται στο πρόγραμμα μας; Εγγυόμαστε την απαρέγκλιτη τήρηση της εργατικής νομοθεσίας. Παράλληλα, παρέχουμε κίνητρα στις επιχειρήσεις για να δίνουν πρόσθετες παροχές στους εργαζόμενους τους (π.χ. δωρεάν μεταφορά στην εργασία τους, επιπλέον ασφαλιστικές παροχές, συμμετοχή στα κέρδη, ειδικά προγράμματα μετοχών).

Όσον αφορά, τέλος, για το πώς θα φέρουμε καλές δουλειές, είναι απλό κ. Τζανακόπουλε. Θα δώσουμε κίνητρα στον ιδιωτικό τομέα, μειώνοντας της φορολογία και απλοποιώντας τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Έτσι γίνεται στη σύγχρονη οικονομία…»

ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Με περίσσια ταχύτητα η κυβέρνηση έφερε στην επιφάνεια το ζήτημα της αλλαγής του ποινικού κώδικα. Με βάση τις αλλαγές, που συντελέστηκαν με αστραπιαίο τρόπο από την ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης συντελείται η σμίκρυνση των ποινών για πραγματικά κακουργήματα. Και ρωτώ, για ποιο λόγο τόση βιασύνη; Γιατί να αποκτούν το δικαίωμα τρομοκράτες –δολοφόνοι σε 1,5 χρόνο από σήμερα να κυκλοφορούν ελεύθεροι; Τη στιγμή, μάλιστα, που η ανασφάλεια έχει «φωλιάσει» για τα καλά στην ψυχή των Ελλήνων…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Με βάση την εμπειρία της προηγούμενης ερώτησης δεν θα έπρεπε να ξαφνιαστώ από το γεγονός ότι ο κος Κακλαμάνης αναπαράγει ψευδείς ειδήσεις. Ας είναι. Σημασία έχει η ουσία.
Στην ουσία λοιπόν: καμία αστραπιαία αλλαγή δεν έγινε, πρώτον. Αντίθετα, οι ειδικές νομοπαρασκευαστικές επιτροπές δούλεψαν για πολλά χρόνια, πάνω από δέκα, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό του ποινικού μας κώδικα, που ήταν ανάγκη πανθομολογούμενη από το σύνολο του νομικού κόσμου της χώρας επίσης εδώ και πολλά χρόνια. Το προηγούμενο σύστημα είναι εν ισχύ εδώ και εβδομήντα χρόνια!

Δεύτερον, οι αλλάγες έγιναν ακριβώς στη βάση της επιστημονικής εργασίας των ειδικών νομοπαρασκευαστικών επιτροπών, στις οποίες περιλαμβάνονταν οι πιο αναγνωρισμένοι νομικοί στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Αυτοί ορίστηκαν ως εκπρόσωποι των κλάδων τους, δηλ. των νομικών μας σχολών, των εισαγγελικών και δικαστικών ενώσεων, την ολομέλεια των δικηγορικών συλλόγων, και άρα δεν ορίστηκαν από το ΣΥΡΙΖΑ ή με πολιτικά κριτήρια γενικώς.

Τρίτον, ο κος Κακλαμάνης ρωτά γιατί να αποκτούν τρομοκράτες—δολοφόνοι το δικαιώμα να κυκλοφορούν ελεύθεροι σε 1,5 χρόνο από σήμερα. Η απάντηση είναι απλή: γιατί δεν το αποκτούν, και γιατί από πουθενά δεν προκύπτει. Αντίθετα, οι νέοι κώδικες μας απαλλάσσουν επιτέλους από τον «ποινικό λαϊκισμό» των εξαιρετικά αυστηρών ποινών που όμως τελικά δεν εκτίονται.

Για να δώσω δύο παραδείγματα, ενώ με το προηγούμενο σύστημα ένας καταδικασμένος σε ισόβια θα εξέτιε 15 έτη εγκλεισμού δεδομένων διαφόρων ευεργετημάτων υπολογισμού ημερών, με το νέο σύστημα θα εκτίει πραγματικά τουλάχιστον 16 έτη, ενώ τα έτη θα είναι παραπάνω όταν σωρεύονται ποινές (δις ισόβια κλπ). Χωρίς δε τα ευεργετήματα υπολογισμού, ο πραγματικός χρόνος έκτισης με βάση το προηγούμενο σύστημα ήταν 19 έτη, ενώ τώρα είναι 20.

Σε ό,τι αφορά τα πλημμελήματα, θυμάστε πόσες φορές ακούσαμε για καταδίκη σε πενταετή ή τετραετή φυλάκιση η οποία ανεστάλη ή ήταν εξαγοράσιμη. Με το νέο σύστημα, οποιαδήποτε ποινή φυλάκισης άνω των τριών ετών θα πρέπει να εκτίεται. Καταλαβαίνετε ότι είναι πιο σημαντικό να εκτίονται οι ποινές που προβλέπονται, ακόμη κι αν είναι κάπως χαμηλότερες, παρά να απειλούνται δρακόντειες ποινές που όλοι και όλες γνωρίζουν ότι τελικά δεν θα εκτιθούν αλλά θα εξαγοραστούν ή ανασταλούν. Οι νέοι κώδικες φέρνουν επιτέλους και στην Ελλάδα τις «ειλικρινείς ποινές» κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Όπως βλέπετε τα δήθεν επιχειρήματα του κου Κακλαμάνη γίνονται συντρίμμια με μια απλή αναφορά σε τρία βασικά σημεία που αφορούν την αναμόρφωση του ποινικού συστήματος της χώρας. Αλλά για να κλείσω, είναι σοκαριστικό για μένα να βλέπω μια πολιτική δύναμη δήθεν φιλελεύθερη και που «μένει Ευρώπη» να ξεχνά πολύ βολικά την πανευρωπαϊκή τάση για αναμόρφωση του ποινικού δικαίου προς της κατεύθυνση του εξανθρωπισμού, της πρόκρισης του σωφρονισμού έναντι της αντεκδίκησης και της ειλικρίνειας έναντι του ποινικού λαϊκισμού. Ο κος Κακλαμάνης και η ΝΔ φαίνεται να ξεχνούν ή ότι «μένουν Ευρώπη» ή ότι η Ευρώπη στην οποία μένουν είναι του 21ου αιώνα.”

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εάν είχατε προσλάβει κάποιον ως διοικητή της επιχείρησής σας και το 2009 άφηνε τη χώρα με 24% πρωτογενές έλλειμμα και διόγκωση του χρέους προλειαίνοντας το έδαφος για το ΔΝΤ, ενώ το 2012 ως το 2014 σε μία δεύτερη ευκαιρία που του δώσατε, οδηγούσε σε 1.500.000 ανέργους, 300.000 λουκέτα, περικοπές μισθών και συντάξεων 40%, ελλείμματα αντί για πρωτογενή πλεονάσματα, άδεια ταμεία, αρρύθμιστο ακόμα το χρέος και παραμονή στα μνημόνια, θα τον ξαναπροσλαμβάνατε κ. Κακλαμάνη;

ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: «Η ΝΔ, αν αναφέρεστε σε αυτόν τον «διοικητή», παρέδωσε τη χώρα στον ΓΑΠ, με 7,5% ανεργία και τα spread στις 150 μονάδες. Ακολούθησε η αλλοίωση των στατιστικών στοιχείων από τον κ. Γεωργίου και η υπογραφή του Γεωργίου Παπανδρέου, για να έρθουν τα μνημόνια στην πατρίδα μας. Το 2012-14, αν και πάλι αναφέρεστε στον «διοικητή», που παρέδωσε τη χώρα στον κ. Τσίπρα, σας θυμίζω ότι τον εξανάγκασαν σε παραίτηση λόγω του e-mail- Xαρδούβελη, που είχε κόστος 800 εκ. ευρώ. Στη θέση του «προσλήφθηκε» ο κ. Αλέξης, που «διαπραγματεύθηκε περήφανα» -με πρωτεργάτη τον κ. Βαφουφάκη, που ο ίδιος επέλεξε- και έφεραν το 4ο μνημόνιο με κόστος 100 δις! Δηλαδή, 99,2 δις περισσότερα! Ούτε, τον ΓΑΠ, λοιπόν, ούτε τον κ. Αλέξη, θα προσλάμβανα ξανά, κ. Τζανακόπουλε…»

ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Πέρασε ένας χρόνος από την υπογραφή της συμφωνίας των Πρεσπών. Για τη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων, η οποία δεν ρωτήθηκε καν, η συγκεκριμένη συμφωνία, αποτελεί “persona non grata”. Πρόσφατα, πλήθος πανεπιστημιακών, διπλωματών, στρατιωτικών και επιχειρηματιών με επιστολή τους χαρακτήρισαν ως νομικά άκυρη τη συμφωνία των Πρεσπών.Η βάση της επιχειρηματολογίας τους ήταν, ότι παραβιάζει κατάφωρα το Σύνταγμα, το εθνικό μας δίκαιο καθώς και θεμελιώδεις αρχές του διεθνούς δικαίου. Τονίζεται επίσης, ότι αγνοήθηκε κατάφωρα η βούληση της συντριπτικής πλειονότητας του ελληνικού Λαού, ο οποίος απαιτούσε δημοψήφισμα. Και ρωτώ: Για ποιο λόγο, κ. Τζανακόπουλε δεν δώσατε το δικαίωμα στον ελληνικό Λαό αυτό το δικαίωμα; Φοβηθήκατε;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: “Προσπάθησα να αντισταθώ στον πειρασμό αλλά μου είναι αδύνατον. Η λατινική φράση «persona non grata» σημαίνει στα ελληνικά «ανεπιθύμητο πρόσωπο» και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει προσδιορισμό για μια συμφωνία, οποιαδήποτε συμφωνία. Αλλά μάλλον για τον κο Κακλαμάνη «quidquid latine dictum sit altum videtur» ήτοι ότι λέγεται στα λατινικά ακούγεται βαθυστόχαστο.

Σε ό,τι αφορά το έωλο επιχείρημα η συμφωνία είναι δήθεν άκυρη γιατί παραβιάζει το Σύνταγμα, το εθνικό δίκαιο και θεμελιώδεις αρχές του διεθνούς δικαίου που δημοσιεύτηκε στην Καθημερινή, φοβάμαι ότι για να απαντήσω θα πρέπει να κάνουμε ολόκληρο μάθημα διεθνούς δικαίου.

Πρώτο και πιο σημαντικό είναι ότι από πουθενά δεν προκύπτει ότι η Συμφωνία αντιτίθεται στο εθνικό δίκαιο ή το Σύνταγμα.Πέραν τούτου, η Συμφωνία ρητά αναφέρεται στις θεμελιώδεις αρχές του διεθνούς δικαίου, τις οποίες και επιβεβαιώνει.Η διεθνής βιβλιογραφία έχει ήδη αναφερθεί με θερμά λόγια στη Συμφωνία των Πρεσπών ως υπόδειγμα για την επίλυση περιφερειακών διαφορών με βάση το διεθνές δίκαιο και την καλή πίστη.Μόνο στην Ελλάδα διάφοροι δήθεν ειδικοί εκτοξεύουν “επιχειρήματα” περί ακυρότητας είτε από πλήρη άγνοια είτε με κρυφή ατζέντα.

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της βούλησης της συντριπτικής πλειονότητας του ελληνικού Λαού, την οποία προφανώς ο κύριος Κακλαμάνης έχει το κληρονομικό χάρισμα να διαγιγνώσκει, επιτρέψτε μου να πω τα εξής: Η σύναψη διεθνών συμφωνιών για την επίλυση νομικών και πολιτικών διαφορών απαιτεί ειδικό χειρισμό λεπτών τεχνικών ζητημάτων. Η δε ερμηνεία των διατάξεων τέτοιων συμφωνιών γίνεται σύμφωνα με τους κανόνες του διεθνούς δικαίου από ειδικούς, και όχι από τη «συντριπτική πλειονότητα» κόσμου.
Να σας δώσω ένα μόνο παράδειγμα, αυτό περί δήθεν αναγνώρισης εθνότητας.

Παντελώς συνοπτικά, ο όρος “nationality” διεθνώς αναφέρεται σε ιθαγένεια, όπως για παράδειγμα στη Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Ιθαγένεια (Nationality!).Εθνος και εθνότητα δεν έχουν γενικώς παραδεδεγμένο ορισμό στο διεθνές δίκαιο, ενώ δεν ορίζονται καν στη Σύμβαση Πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης για τις Εθνικές Μειονότητες (όπου κάθε κράτος μέρος μόνο ορίζει αν έχει τέτοιες μειονότητες στο έδαφός του).

Τέλος, η ερμηνεία του όρου στη Συνθήκη των Πρεσπών γίνεται με βάση το εθιμικό δίκαιο όπως αυτό αποκρυσταλλώνεται στο ά. 31 της Συνθήκης της Βιέννης του 1969 για το δίκαιο των διεθνών συνθηκών. Σύμφωνα με τη διάταξη αυτή, συμφωνία των μερών για την ερμηνεία όρου είναι δεσμευτική για κάθε ερμηνευτή, και όπως ξέρετε με τη Ρηματική Διακοίνωση που απέστειλε σε μας η Βόρεια Μακεδονία διευκρινίστηκε ότι ο σχετικός όρος σε καμία περίπτωση δεν αναφέρεται σε «έθνος» ή οποιουδήποτε είδους εθνοτικό προσδιορισμό.

Γιατί τα λέω όλα αυτά; Γιατί φυσικά οι απαντήσεις αυτές δόθηκαν αναλυτικά και από εμάς και από ειδικούς. Παρ’ όλα αυτά, ο κύριος Κακλαμάνης και οι συν αυτώ συνέχισαν να προβάλλουν το αστηρικτο επιχείρημα περί αναγνώρισης «μακεδονικού έθνους» γιατί ξέρουν πως αυτό εξάπτει το θυμικό του κόσμου και είναι πολύ ευκολότερο να κάνεις μικροπολιτική για εθνικά θέματα με συνθηματολογία (αυτό μένει) παρά με σοβαρή νομική και πολιτική ανάλυση που δεν μπορεί να συγκεφαλαιωθεί σε τέσσερις λέξεις υπό μορφή συνθήματος.

Να πω και κάτι τελευταίο, ίσως το πιο σημαντικό: είναι παράλογο να κάνουμε δημοψήφισμα στην Ελλάδα για το πως θα λέγεται μια τρίτη χώρα. Αυτό αντιβαίνει στις αρχές του διεθνούς δικαίου περί αυτοδιάθεσης. Αντίθετα, είναι άκρως υπεύθυνο να αναγνωρίζουμε το δικαίωμα αυτοδιάθεσης, αλλά να απαιτούμε να μην προσβάλλονται δικά μας δικαιώματα και η ιστορική και πολιτισμική μας κληρονομία. Αυτό πετυχαίνει η Συνθήκη των Πρεσπών, που προωθεί τη φιλία και τη συνεργασία μεταξύ των λαών και της οποίας τους καρπούς ήδη δρέπουμε με την αναβάθμιση της συνεργασίας και της εικόνας της χώρας μας διεθνώς, και θα δρέπουμε για πολλά χρόνια στο μέλλον.”