Δημήτρης Τζανακόπουλος

Βουλευτής Α΄ Αθήνας
Τοποθέτηση στην βουλή για την ελληνική οικονομία

Τοποθέτηση στην βουλή για την ελληνική οικονομία στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις»

Αδιέξοδο με την καταληκτική ημερομηνία υποβολής δηλώσεων στο κτηματολόγιο

Mεταλλάσσεται εκ βάθρων η διαδικασία της κτηματογράφησης στην Ελλάδα, ενώ στην ουσία καταργείται η διαδικασία της δήλωσης προ-ανάρτησης, ανάρτησης και στη συνέχεια της μεταφοράς στο Κτηματολόγιο, η οποία αποτελούσε και ένα εχέγγυο ώστε να γίνεται ένας έλεγχος της ορθότητας των στοιχείων. Αυτό που γίνεται τώρα είναι ότι οι δηλώσεις θα μεταφέρονται απευθείας χωρίς έλεγχο στο Λειτουργούν Κτηματολόγιο. Αποτέλεσμα αυτού: Πρώτον, ο έλεγχος θα γίνεται ad hoc κατά τη φυσική ροή των δικαιοπραξιών και άρα θα υπάρξει ανασφάλεια δικαίου. Δεύτερον, θα επιβαρυνθεί το Κτηματολόγιο με έναν τεράστιο όγκο εργασιών, τον οποίο δεν θα μπορεί να φέρει εις πέρας. Τρίτον, θα υπάρξει οικονομική επιβάρυνση των πολιτών. Τέταρτον, θα έχουμε τελικά καθυστέρηση της τελικής και πραγματικής ολοκλήρωσης του έργου.

Παρέμβαση στη Βουλή: Καταρρέει το Εθνικό Σύστημα Υγείας

Απέναντι στο σχέδιο της Δεξιάς της ιδιωτικοποίησης της υγείας και της απαξίωσης του ΕΣΥ προτείνουμε ένα σχέδιο για τη στήριξη του ΕΣΥ και του προσωπικού του προς όφελος των ασθενών, με στόχο την καθολική, δημόσια και δωρεάν παροχή καθολικής φροντίδας υγείας.

Απαιτούμε ⁠άμεση ειρηνευτική πρωτοβουλία της ΕΕ

Πριν αναφερθώ στα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής, δεν μπορώ και εγώ παρά να χαιρετίσω τη μεγάλη απεργία, την πανελλαδική σήμερα απεργία των νοσοκομειακών γιατρών και των νοσηλευτών. Απεργία και δίκαιη και απαραίτητη απέναντι σε μια πολιτική που όχι μόνο υποβαθμίζει το ΕΣΥ, αλλά ανοίγει και την πόρτα του Εθνικού Συστήματος Υγείας στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα και στο κέρδος. Και είναι δυστύχημα το γεγονός ότι δεν έχουμε εδώ και τον υπουργό Υγείας, ο οποίος βρήκε πάρα πολλά να πει σε σχέση με τα όσα του καταλογίζονται τα τελευταία χρόνια, αλλά δεν βρήκε μια κουβέντα να πει στην προηγούμενή του παρέμβαση για την κατάσταση στην οποία έχει την ευθύνη για την κατάσταση στην οποία έχει οδηγήσει το Εθνικό Σύστημα Υγείας της χώρας. Eίμαστε μπροστά σε κίνδυνο ολοκληρωτικού πολέμου. Το Ισραήλ ετοιμάζεται για αντίποινα στο Ιράν. Ο πόλεμος επεκτείνεται στο Λίβανο και το ερώτημα είναι η Ευρώπη τι ακριβώς κάνει; Η στάση της Ευρώπης αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης δεν είναι απλώς ανεπαρκής και κατώτερη και κατώτερη των περιστάσεων. Η στάση και της Ευρώπης και της Ελλάδας είναι απολύτως επικίνδυνη. Διότι ενώ συμβαίνουν όλα όσα συμβαίνουν στη Μέση Ανατολή, η κυβέρνηση επιλέγει να βαθύνει τη στρατιωτική συνεργασία με το Ισραήλ. Aναρωτιέμαι για πόσο καιρό θα συνεχίζεται και ως ΠΑΣΟΚ αλλά και ως ΣΥΡΙΖΑ να στηρίζετε την πολιτική της κούρσας εξοπλισμών. Τα ψηφίσατε πέρσι στον προϋπολογισμό. Φέτος τι θα κάνετε; H στάση της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στο έγκλημα που συντελείται στη Μέση Ανατολή δεν είναι μόνο ανεπαρκής και κατώτερη των περιστάσεων. Είναι επικίνδυνη. Απαιτούμε: – άμεση αναγνώριση του κράτους της Παλαιστίνης – ⁠άμεση ειρηνευτική πρωτοβουλία της ΕΕ – άμεση διακοπή κάθε συνεργασίας της ελληνικής κυβέρνησης με το κράτος του Ισραήλ μέχρι να σταματήσει το έγκλημα – ⁠άμεση πρωτοβουλία για επιβολή κυρώσεων στο κράτος του Ισραήλ από την ΕΕ

Ομιλία στην επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής

Οι γιατροί που ξενυχτάνε, οι εκπαιδευτικοί που κοιμούνται στα αυτοκίνητα, οι υπάλληλοι της πολιτικής προστασίας, οι υπάλληλοι που εξυπηρετούν πολίτες σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών του δημοσίου δεν το κάνουν, κύριε Υπουργέ, για να πάρουν μπόνους. Το κάνουν διότι το θεωρούν καθήκον τους να εξυπηρετείται ο πολίτης και θεωρούν καθήκον τους να κάνουν τη δουλειά τους για το κοινό καλό, διότι αυτό κάνει το Δημόσιο υπηρετεί το κοινό καλό. Και δεν μπορείτε να τους εμπνεύσετε επειδή δεν πιστεύετε σε αυτή τη συνεργατική δημόσια λογική. Στην πραγματικότητα τη μισείτε.

Ομιλία στην επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής στη συζήτηση του σχεδίου νόμου : «Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., τροποποιήσεις στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. και στον Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων, ρυθμίσεις για το σύστημα αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης»

Τοποθέτηση στη Βουλή

-Μετά τις προτροπές του βουλευτή της ΝΔ, του κυρίου Πλεύρη και τις αντίστοιχες προτροπές του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, του κυρίου Πέτρου Παππά, ξεκίνησε πειθαρχικός έλεγχος κατά τριών φαντάρων, δύο οπλιτών και ενός δόκιμου που πήραν μέρος σε αντιπολεμικές κινητοποιήσεις αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό.

 

-Ο κ. Παππάς μπορεί να μην γνωρίζει για τους αγώνες που έχει δώσει η Αριστερά για τα δικαιώματα των οπλιτών, για τα δικαιώματα των δοκιμών, για τα δημοκρατικά δικαιώματα και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα στον στρατό και ότι ήταν αυτοί οι αγώνες που οδήγησαν στην αναγνώριση αυτών των δικαιωμάτων. Δεν ξέρει ότι αυτό δεν είναι απλώς και μόνο αίτημα της Αριστεράς. Είναι ένα στοιχειώδες πολιτικά φιλελεύθερο αίτημα. Δεν ξέρει ότι πλέον οι στρατιώτες θεωρούνται πολίτες με στολή και πηγαίνει χέρι χέρι με τις πιο ακραίες δεξιές απόψεις, οι οποίες ακούγονται στο δημόσιο διάλογο.

 

-Αντιθέτως ο κ. Πλεύρης είναι συνεπής. Αυτά υποστήριζε σε όλη του τη ζωή, αυτά συνεχίζει να υποστηρίζει και σήμερα. Αντίστοιχα η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ είναι κατώτερη της περίστασης και αποδεικνύει ότι το κόμμα αυτό έχει υποστεί μια θεμελιώδη πολιτική και ιδεολογική μετάλλαξη.

 

-Αναφορικά με το νομοσχέδιο δεν ακούσαμε από τον εισηγητή της κυβερνητικής πλειοψηφίας για τη φορολογική πολιτική και ειδικά την πολιτική έμμεσης φορολογίας, ειδικά για το ΦΠΑ που ακολουθεί η κυβέρνηση, αλλά και τη σχέση της με την άμεση φορολογία. Διότι είναι φυσικά πολύ σημαντικό να ερμηνεύεται και να εφαρμόζεται ορθά ο νόμος, αλλά το σημαντικότερο απ όλα είναι ποιος είναι αυτός ο νόμος.

 

-Θα έπρεπε να γίνει μια πιο ξεκάθαρη τοποθέτηση από τη μεριά της κυβέρνησης για τους πολιτικούς λόγους διατήρησης των συντελεστών της έμμεσης φορολογίας, έτσι όπως έχουν σήμερα. Ο κ. Πέτσας, ο εισηγητής, υπερασπίστηκε την πολιτική της Νέας Δημοκρατίας όχι μόνο για τη διατήρηση της σχέσης 60% έμμεσων και 40% άμεσων φόρων, αλλά υπερασπίστηκε και την πολιτική επιδείνωσης της θέσης υπέρ των έμμεσων φόρων, η οποία έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια ως μια δίκαιη πολιτική. Επίσης ισχυρίστηκε ότι το να θέλουμε χαμηλότερους έμμεσους φόρους και υψηλότερους άμεσους φόρους είναι ένας λαϊκιστικός μύθος. Είναι μύθος αυτή η θέση, η οποία είναι συντριπτικά κυρίαρχη στην παγκόσμια οικονομική βιβλιογραφία. Όλοι συμφωνούν σε αυτό, ότι η έμμεση φορολογία είναι πάντοτε η πιο άδικη. Και αυτό έχει μια απλούστατη εξήγηση. Φορολογεί με τον ίδιο συντελεστή πολύ φτωχούς, φτωχούς, μεσαίους, υψηλά στρώματα, ιδιώτες, επιχειρήσεις.

 

-Εν συνεχεία ισχυρίστηκε ότι οι άμεσοι φόροι μειώθηκαν και αυτό οδήγησε στην επιδείνωση της σχέσης μεταξύ έμμεσων και άμεσων φόρων. Ακριβώς όμως αυτό σας καταλογίζουμε. Ότι αντί να επιδιώκετε την αύξηση των φορολογικών εσόδων από άμεσους φόρους, επιδιώκετε την αύξηση των φορολογικών εσόδων από έμμεσους φόρους.

 

-Ακολούθως ισχυρίστηκε ότι φταίει ο πληθωρισμός. Πάλι αυτό σας καταλογίζουμε και γι΄ αυτό θα έπρεπε να μειώσετε το ΦΠΑ. Διότι εκεί που ένας μισθωτός πλήρωνε ένα προϊόν 50 ευρώ και πλήρωνε φόρο 12, τώρα το πληρώνει 100 και πληρώνει φόρο 24. Τόσο απλό είναι. Αλλά προσέθεσε ότι η ταχύτατη αύξηση του πληθωρισμού οφείλεται σε εξωγενείς λόγους, κάτι αναληθές, διότι ήδη από το 2022 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει υποδείξει τους λόγους για τους οποίους αυξάνονται με αυτό το ρυθμό οι τιμές στην Ελλάδα και οι οποίοι σχετίζονται με τα υπερκέρδη συγκεκριμένων τομέων της οικονομίας: ενέργεια, διυλιστήρια, τράπεζες. Για το λόγο αυτό η κυρία Λαγκάρντ, δήλωσε ότι ο πληθωρισμός αφορά εσωτερικές πολιτικές επιλογές των κρατών. Δεν έχει να κάνει με εξωγενείς παράγοντες.

 

-Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη φοροδιαφυγή. Το γεγονός ότι αυξάνονται τα έσοδα από ΦΠΑ και μειώνονται ή μάλλον διατηρούνται υψηλά οι συντελεστές του ΦΠΑ είναι η φοροδιαφυγή. Αλλά αυτό σημαίνει ότι η φοροδιαφυγή επί των ημερών σας πρέπει να έχει αυξηθεί και είναι ευθύνη της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

 

-Συνεχίζετε αυτή την πολιτική διότι έχετε κάποιους στόχους πρωτογενών πλεονασμάτων. Ειρήσθω εν παρόδω στο Μεσοπρόθεσμο προβλέπονται πρωτογενή πλεονάσματα για το 2025 μέχρι το 2028 της τάξης του 2,5%. Να σας πάω μερικά χρόνια πίσω. Το 2018 τα πρωτογενή πλεονάσματα του 2%  ήταν ανέφικτα, ήταν πολιτική κοινωνικής λεηλασίας, ήταν πολιτική αφαίμαξης των νοικοκυριών και της ελληνικής οικονομίας. Αλλά σήμερα ο στόχος για μεγαλύτερα πρωτογενή πλεονάσματα είναι απολύτως εφικτός και την ίδια στιγμή είναι στόχος ο οποίος επιτρέπει αύξηση των κοινωνικών δαπανών και ταχύτατη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Επιμένετε σε αυτή την πολιτική διότι θέλετε να μειώνετε φόρους για τους πλούσιους και τις επιχειρήσεις, χωρίς να δημιουργείτε δημοσιονομικό κίνδυνο παίρνοντάς τα από τα λαϊκά στρώματα. Αυτή είναι η εξήγηση της πολιτικής την οποία ακολουθεί η Νέα Δημοκρατία.

 

-Στον εμμονικό αγκυλωμένο νεοφιλελευθερισμό της Νέας Δημοκρατίας η βασική ιδέα είναι η εξής: Μειώνουμε τους φόρους για το κεφάλαιο και για τους πλούσιους για να δημιουργήσουμε επενδυτικά κίνητρα, να αυξηθεί η πίτα. Και η νεοφιλελεύθερη υπόσχεση είναι ότι με την αύξηση της πίτας τα οφέλη θα διαχυθούν στο σύνολο της κοινωνίας. Μόνο που αυτή η υπόσχεση δεν εκπληρώνεται ποτέ και συνεχίζεται επ΄ άπειρον η ίδια πολιτική.

 

δική μας στρατηγική βρίσκεται απολύτως στον αντίποδα αυτού του εικονικού νεοφιλελευθερισμού: η αναδιανομή υπέρ της μισθωτής εργασίας, η ενίσχυση του κοινωνικού κράτους, η φορολόγηση του πλούτου είναι προϋπόθεση, όχι αποτέλεσμα της οικονομικής ανάπτυξης υπέρ της κοινωνικής πλειοψηφίας. Και είναι αυτή ακριβώς η διαχωριστική γραμμή μεταξύ αριστερού και δεξιού πολιτικού σχεδίου.

Στην εκπομπή: “Τι λέει ο νόμος” στο Κανάλι της Βουλής

«Ήδη από την ψήφιση του ν.5108 του 2024 από τη μεριά της Νέας Αριστεράς είχαμε διαφωνήσει με την επιλογή της κυβέρνησης για τη συγχώνευση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, δηλαδή την ενοποίηση Πρωτοδικείων και Ειρηνοδικείων, διότι οδηγούσε σε πολύ μεγάλα προβλήματα, όχι μόνο προβλήματα υποδομής, αλλά προβλήματα κατεύθυνσης σε ό, τι αφορά τη λειτουργία πια της Δικαιοσύνης» σημείωσε ο Βουλευτής Α΄ Αθήνας Δημήτρης Τζανακόπουλος σε τηλεοπτική του συνέντευξη στο Κανάλι της Βουλής.

 

Και συνέχισε επ΄ αυτού: «Να θυμίσω ότι η κατεύθυνση για την συγχώνευση του 1ου βαθμού δικαιοδοσίας με κλείσιμο 47 Ειρηνοδικείων και στη συνέχεια η επιλογή αυτή για την συγχώνευση Ειρηνοδικείων και Πρωτοδικείων σε όλη τη χώρα αποτέλεσε επιλογή της κυβέρνησης, η οποία προέκυψε μετά από μια έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας. Το ερώτημα που τέθηκε στους αρμόδιους υπουργούς ήταν για ποιο λόγο επιλέχθηκε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης ως μοναδικός σύμβουλός του για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο η Παγκόσμια Τράπεζα» ανέφερε ο Βουλευτής και επεσήμανε: «Η Παγκόσμια Τράπεζα είναι ένας οργανισμός γνωστός για τις νεοφιλελεύθερες απόψεις που κυριαρχούν στο εσωτερικό του. Και η μελέτη αυτή έδειχνε σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, ότι δηλαδή η μεταρρύθμιση στη δικαιοσύνη θα πρέπει να αποσκοπεί στη μείωση των δαπανών και της δημοσιονομικής δαπάνης για τη Δικαιοσύνη. Το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι το εξής: για ποιο λόγο δίδεται μια τέτοια κατεύθυνση, τη στιγμή που η χώρα μας είναι τρίτη από το τέλος στη χρηματοδότηση της δικαιοσύνης ανά πολίτη μεταξύ των 27 της Ευρωζώνης. Άρα για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η κατεύθυνση της περαιτέρω μείωσης δαπανών, του περαιτέρω δημοσιονομικού περιορισμού;»

 

Ο Δ. Τζανακόπουλος ξεκαθάρισε ότι «το δεύτερο ζήτημα της συγκεκριμένης μεταρρυθμιστικής επιλογής στοχεύει στην επιτάχυνση της δικαιοσύνης για μεγάλες επιχειρήσεις και μεγάλους επενδυτές και αφήνει τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών έξω από αυτήν την προσπάθεια. Διότι ο απλός πολίτης θέλει το Ειρηνοδικείο που δικάζει υποθέσεις μέχρι 20.000 ευρώ να λειτουργεί με ταχύτητα για να επιλύονται με όσο το δυνατόν λιγότερα έξοδα και με όσο το δυνατόν λιγότερη ταλαιπωρία υποθέσεις οι οποίες εμπλέκουν ακριβώς τους κατοίκους των περιοχών εκείνων στις οποίες λειτουργούν τα Ειρηνοδικεία. Με το που κλείνει ένα Ειρηνοδικείο ή συγχωνεύεται με το Πρωτοδικείο εκεί θα συσσωρεύεται όγκος υποθέσεων, θα προτεραιοποιούνται υποθέσεις μεγάλου οικονομικού ενδιαφέροντος και υποθέσεις μικρού οικονομικού ενδιαφέροντος που αφορούν την πλειοψηφία των πολιτών θα μένουν πίσω».

 

Μάλιστα υπογράμμισε: «Το τρίτο ζήτημα αφορά στο ότι με αυτές τις συγχωνεύσεις περιορίζεται η δυνατότητα βιωσιμότητας του μικρού μαχόμενου δικηγόρου. Όταν κλείνουν 47 Ειρηνοδικεία, όταν συγχωνεύονται τα Ειρηνοδικεία με τα Πρωτοδικεία, όταν προωθούνται υποθέσεις μεγάλου οικονομικού ενδιαφέροντος και όταν στην Αθήνα έχουμε διάσπαση της δικαστικής διαδικασίας σε πολιτικά και ποινικά δικαστήρια, ένα μικρό δικηγορικό γραφείο δεν μπορεί να αντεπεξέλθει σε αυτήν την πολυδιάσπαση».

 

Σχετικά με τον χρόνο προσαρμογής σχολίασε ότι «για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία το δικαστικό έτος εκκινούσε 16 Σεπτέμβρη και 10 Σεπτέμβρη δεν ήξεραν ούτε οι δικαστικοί υπάλληλοι, ούτε οι προϊστάμενοι των Πρωτοδικείων, ούτε οι δικηγόροι ποιο είναι το νομικό πλαίσιο της λειτουργίας και για αυτό το λόγο η αποχή».

 

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του διευκρίνισε: «Το τέταρτο ζήτημα αφορά την περαιτέρω διευκόλυνση των πλειστηριασμών με συγκεκριμένα μέτρα που πάρθηκαν στα άρθρα 45, 46, 47 του προηγούμενου νομοσχεδίου, όπου δινόταν η δυνατότητα να προχωρούν στη διαδικασία πλειστηριασμών, σε μια συνθήκη μάλιστα που η χώρα αντιμετωπίζει τεράστια στεγαστική κρίση. Έχουμε αύξηση των κόκκινων δανείων, ανεξαρτήτως του αν δεν επιβαρύνονται οι τράπεζες. Αυτή τη στιγμή ο μεγάλος όγκος των κόκκινων δανείων ανήκει στα funds λόγω της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Οι τράπεζες είχαν εγγεγραμμένα στους ισολογισμούς τους πάρα πολλά κόκκινα δάνεια που έφταναν σε ένα ποσοστό περίπου 70% των συνολικών βιβλίων τους. Πήραν αυτά τα κόκκινα δάνεια και τα μετέφεραν σε funds. Οι τράπεζες κατάφεραν φυσικά να καθαρίσουν τους ισολογισμούς τους, αλλά τα κόκκινα δάνεια είναι εκεί και οδηγούν σε χιλιάδες πλειστηριασμούς».

 

Κληθείς να σχολιάσει το ζήτημα των κόκκινων δανείων επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έκανε σαφές ότι «υπήρχαν μια σειρά από ασφαλιστικές δικλείδες, οι οποίες ναι μεν επέτρεπαν τη μεταβίβαση των κόκκινων δανείων, αλλά με συγκεκριμένους όρους και με υψηλότατη φορολογία. Αυτή τη φορολογία ήρθε να την καταργήσει η Νέα Δημοκρατία. Περίπου το 95% των μεταβιβάσεων έχει γίνει από το 2019 μέχρι σήμερα».

Σε ερώτηση της δημοσιογράφου για την νέα υπηρεσία του Υπ. Παιδείας, το δημόσιο ψηφιακό φροντιστήριο, τόνισε: «Υπάρχουν ήδη αντιδράσεις από την ΟΛΜΕ. Είναι μια πρωτοβουλία της κυβέρνησης, η οποία βρίσκει αντίθετους και τους καθηγητές αλλά και τους μαθητές, οι οποίοι ούτως ή άλλως είναι περιορισμένοι ως προς τις επιλογές τους, διότι με κάποιο τρόπο πρέπει να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Ενώ η ΝΔ και ο κ. Πιερρακάκης πανηγυρίζουν για τις υποτιθέμενες καινοτομίες του υπουργείου Παιδείας, έχουμε τις τελευταίες ημέρες ως πρώτο θέμα στην ατζέντα της εκπαιδευτικής πολιτικής το ζήτημα των συγχωνεύσεων τμημάτων. Μειώνονται τα τμήματα. Υπάρχει ένας εκπαιδευτικός υδροκεφαλισμός. Υπάρχουν κενά καθηγητών και πανηγυρίζει ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Πιερρακάκης για το ψηφιακό φροντιστήριο; Όταν είμαστε τελευταίοι στη χρηματοδότηση και δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε στοιχειώδεις υποδομές, κάνουμε επικοινωνιακή πολιτική με ψηφιακούς πίνακες και ψηφιακά φροντιστήρια; Αυτό είναι το πρόβλημα της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας

Στην εκπομπή: Ενημέρωση 2.0 στον ATTICA TV

Η Αριστερά χρειάζεται καθαρό σχέδιο απέναντι στις πολιτικές της Δεξιάς αψηφώντας το πολιτικό κόστος για κάποιες θέσεις της που αρχικά μπορεί να μην είναι τόσο δημοφιλείς.

Δεν υπάρχει κεντροαριστερά. Υπάρχουν οι δυνάμεις που υποστηρίζουν τον νεοφιλελευθερισμό, δηλαδή η Δεξιά και οι δυνάμεις που αντιπαρατίθενται στον νεοφιλελευθερισμό, δηλαδή η Αριστερά.